REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO

WWW.MANUFAKTURACHODZIESKA.PL

SPIS:

§ 1 POSTANOWIENIA OGÓLNE

§ 2 DEFINICJE ZAWARTE W REGULAMINIE

§ 3 INFORMACJE DOTYCZĄCE PRODUKTÓW ORAZ ICH ZAMAWIANIA

§ 4 ZAWARCIE UMOWY SPRZEDAŻY

§ 5 SPOSOBY PŁATNOŚCI

§ 6 KOSZT, TERMIN I SPOSOBY DOSTAWY PRODUKTU

§ 7 REKLAMACJA PRODUKTU

§ 8 PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY

§ 9 POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW (B2B)

§ 10 RODZAJ I ZAKRES USŁUG ELEKTRONICZNYCH

§ 11 WARUNKI ŚWIADCZENIA I ZAWIERANIA UMÓW O ŚWIADCZENIE USŁUG ELEKTRONICZNYCH

§ 12 REKLAMACJE ZWIĄZANE ZE ŚWIADCZENIEM USŁUG ELEKTRONICZNYCH

§ 13 WARUNKI ROZWIĄZYWANIA UMÓW O ŚWIADCZENIE USŁUG ELEKTRONICZNYCH

§ 14 WŁASNOŚĆ INTELEKTUALNA

§ 15 DANE OSOBOWE

§ 16 POSTANOWIENIA KOŃCOWE

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _


§ 1
POSTANOWIENIA OGÓLNE

1. Sklep www.ManufakturaChodzieska.pl działa na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie.

2. Regulamin określa warunki zawierania i rozwiązywania Umów Sprzedaży Produktu oraz tryb postępowania reklamacyjnego, a także rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną przez Sklep www.ManufakturaChodzieska.pl, zasady świadczenia tych usług, warunki zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie usług drogą elektroniczną.

3. Każdy Usługobiorca z chwilą podjęcia czynności zmierzających do korzystania z Usług Elektronicznych Sklepu www.ManufakturaChodzieska.pl zobowiązany jest do przestrzegania postanowień niniejszego Regulaminu.

4. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy:
4.1. Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz. U. z 2020 r. poz. 344 t.j. ze zm.),
4.2. Ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (Dz. U. z 2023 r. poz. 170 t.j. ze zm.),
4.3. Ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich z dnia 23 września 2016 r. (Dz.U. z 2022 r. poz. 2548 t.j. ze zm.),
4.4. Ustawy Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz. U. z 2022 r. poz. 1360 t.j. ze zm.) oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.

 

§ 2

DEFINICJE ZAWARTE W REGULAMINIE

1. CZAT ‑ usługa elektroniczna udostępniona Usługobiorcom, umożliwiająca prowadzenie rozmów między aktualnie zalogowanymi Usługobiorcami a Usługodawcą.

2. FORMULARZ REJESTRACJI – formularz dostępny na stronie internetowej www.ManufakturaChodzieska.pl umożliwiający utworzenie Konta.

3. FORMULARZ ZAMÓWIENIA – formularz dostępny na stronie internetowej www.ManufakturaChodzieska.pl umożliwiający złożenie Zamówienia.

4. KLIENT – osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową, zgodnie z art. 22[1] Kodeksu cywilnego.

5. KONSUMENT – osoba fizyczna, która dokonuje z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

6. KONTO – oznaczony indywidualną nazwą (loginem) oraz hasłem, zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Usługodawcy, w którym gromadzone są dane Usługobiorcy w tym informacje o złożonych Zamówieniach.

7. NEWSLETTER – Usługa Elektroniczna pozwalająca Usługobiorcy na subskrybowanie i otrzymywanie na podany przez Usługobiorcę adres e‑mail bezpłatnych informacji pochodzących od Usługodawcy, dotyczących Produktów dostępnych w Sklepie.

8. PRODUKT – dostępna w Sklepie rzecz ruchoma albo usługa, będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.

9. REGULAMIN ‑ niniejszy regulamin Sklepu.

10. SKLEP ‑ Sklep internetowy Usługodawcy działający pod adresem www.ManufakturaChodzieska.pl.

11. SPRZEDAWCA, USŁUGODAWCA – KEPKA SPÓŁKA z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą pod adresem Os. Cechowe
27/28, 64-840 Budzyń, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego - rejestru przedsiębiorców przez SĄD REJONOWY POZNAŃ - NOWE MIASTO I WILDA W POZNANIU, IX
WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO, pod nr KRS 0000950951, NIP 070092269, nr REGON 521147151.

12. UMOWA SPRZEDAŻY – Umowa Sprzedaży Produktu zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu.

13. USŁUGA ELEKTRONICZNA – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy za pośrednictwem Sklepu.

14. USŁUGOBIORCA – osoba fizyczna, osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną korzystająca z Usługi Elektronicznej.

15. ZAMÓWIENIE ‑ oświadczenie woli Klienta stanowiące ofertę zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu ze Sprzedawcą.

16. CALENDLY - narzędzie pomagające w rezerwacji terminów konsultacji ze Sprzedawcą w sposób bezpłatny.

17. USŁUGI ELEKTRONICZNE: Usługi świadczone drogą elektroniczną, na indywidualne żądanie Usługobiorcy, bez jednoczesnej obecności stron (na odległość), poprzez przekaz danych na indywidualne żądanie Usługobiorcy, przesyłanej i odbieranej za pomocą urządzeń do elektronicznego przetwarzania, włącznie z kompresją cyfrową, i przechowywania danych, która jest w całości nadawana, odbierana lub transmitowana za pomocą sieci telekomunikacyjnej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. - Prawo telekomunikacyjne.

 

§ 3
INFORMACJE DOTYCZĄCE PRODUKTÓW ORAZ ICH ZAMAWIANIA

1. Oferta Sklepu: Sklep internetowy www.ManufakturaChodzieska.pl prowadzi sprzedaż detaliczną Produktów za pośrednictwem sieci Internet na terenie Polski.

2. Produkty: Produkty oferowane w Sklepie są nowe, wolne od wad fizycznych i prawnych oraz zostały legalnie wprowadzone na rynek polski. Produkty są wytwarzane w całości przez Sprzedawcę.

3. Zamówienia:

- Prezentacja Produktów w Sklepie nie stanowi oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego, lecz zaproszenie do zawarcia umowy.

- Klient, składając Zamówienie poprzez Formularz Zamówień, składa ofertę kupna określonego Produktu na warunkach podanych w jego opisie.

- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do odmowy realizacji Zamówienia z ważnych przyczyn, takich jak np. brak dostępności Produktu, błędnie podana cena lub podejrzenie nadużycia. Odmowa zostanie przekazana Klientowi niezwłocznie.

4. Ceny:

- Ceny Produktów uwidocznione na stronie Sklepu podane są w złotych polskich (PLN) i zawierają podatek VAT.

- Ceny nie zawierają kosztów dostawy, które są wskazane osobno w procesie składania Zamówienia.

- Cena Produktu jest wiążąca w chwili złożenia przez Klienta Zamówienia i nie ulegnie zmianie, nawet jeśli ceny w Sklepie ulegną zmianie po złożeniu Zamówienia.

5. Składanie Zamówień:

- Zamówienia można składać poprzez witrynę internetową Sklepu za pomocą Formularza Zamówień, 24 godziny na dobę przez cały rok.

- Do złożenia Zamówienia nie jest wymagana rejestracja Konta w Sklepie.

- Warunkiem złożenia Zamówienia jest zapoznanie się z niniejszym Regulaminem i akceptacja jego postanowień w czasie składania Zamówienia.

6. Realizacja Zamówień:

- Sklep realizuje Zamówienia złożone od poniedziałku do piątku w godzinach pracy Sklepu, tj. od 7:00 do 15:00.

- Zamówienia złożone po godzinie 15:00, w soboty, niedziele i święta, będą rozpatrywane następnego dnia roboczego.

- Produkty objęte promocją lub wyprzedażą mogą mieć ograniczoną dostępność. Zamówienia na takie Produkty będą realizowane według kolejności ich wpływania, aż do wyczerpania zapasów.

7. Zdjęcia Produktów:

- Zdjęcia Produktów prezentowane w Sklepie mają charakter poglądowy.

- Sprzedawca stara się, aby zdjęcia jak najwierniej odzwierciedlały rzeczywisty wygląd Produktów, jednakże mogą wystąpić różnice w odcieniach kolorów, fakturze materiałów czy innych detalach.

- Różnice te wynikają z indywidualnych ustawień monitorów, oświetlenia podczas robienia zdjęć oraz innych czynników technicznych i nie stanowią podstawy do reklamacji.

 

§ 4
ZAWARCIE UMOWY SPRZEDAŻY

1. Złożenie zamówienia: Aby zawrzeć Umowę Sprzedaży, Klient musi złożyć Zamówienie za pośrednictwem Sklepu Internetowego, zgodnie z procedurą opisaną w § 3 pkt 6 i 8 niniejszego Regulaminu.

2. Potwierdzenie otrzymania zamówienia: Po złożeniu Zamówienia, Sprzedawca niezwłocznie potwierdzi jego otrzymanie drogą elektroniczną na adres e-mail podany przez Klienta. W przypadku braku możliwości realizacji Zamówienia (np. z powodu niedostępności Produktu), Sprzedawca niezwłocznie poinformuje o tym Klienta.

3. Przyjęcie zamówienia do realizacji: Sprzedawca przyjmuje Zamówienie do realizacji poprzez wysłanie do Klienta wiadomości e-mail zawierającej potwierdzenie przyjęcia Zamówienia oraz jego szczegółowe podsumowanie. Od tego momentu Klient jest związany swoim Zamówieniem.

4. Zawartość potwierdzenia przyjęcia zamówienia: Potwierdzenie przyjęcia Zamówienia do realizacji zawiera następujące istotne elementy Zamówienia (nazwa i ilość Produktów, cena, sposób dostawy, adres dostawy, dane Klienta).

5. Zawarcie umowy sprzedaży: Umowa Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą zostaje zawarta z chwilą otrzymania przez Klienta wiadomości e-mail, o której mowa w pkt 4.

6. Dowód zakupu: Do każdej przesyłki zawierającej zamówione Produkty dołączany jest dowód zakupu w postaci papierowej bądź elektronicznej.

 

§ 5
SPOSOBY PŁATNOŚCI

1. Dostępne metody płatności:

1.1. Płatność za pobraniem: Należność za zamówienie jest regulowana gotówką lub kartą płatniczą przy odbiorze przesyłki od kuriera lub w punkcie odbioru.

1.2. Płatności elektroniczne: Szybkie i bezpieczne płatności online za pośrednictwem renomowanych systemów płatności, takich jak PayPal, Przelewy24 czy PayU. Dostępne opcje mogą obejmować płatności kartą płatniczą, BLIK oraz szybkie przelewy bankowe.

1.3. Płatność gotówką przy odbiorze osobistym: Możliwość zapłaty gotówką w momencie odbioru zamówienia w punkcie stacjonarnym Sklepu (jeśli jest dostępny).

2. Wysyłka zamówień:

2.1. Płatność za pobraniem: Zamówienia płatne za pobraniem są wysyłane po weryfikacji poprawności danych adresowych podanych przez Klienta.

2.2. Płatności elektroniczne: Zamówienia opłacone za pośrednictwem systemów płatności online są realizowane po zaksięgowaniu wpłaty na rachunku bankowym Sklepu.

3. Termin płatności:

3.1. Klient zobowiązany jest do dokonania płatności za zamówienie w terminie 7 dni kalendarzowych od dnia zawarcia umowy sprzedaży, chyba że strony uzgodniły inaczej lub regulamin Sklepu przewiduje inny termin.

3.2. W przypadku braku płatności w wyznaczonym terminie, Sklep ma prawo do odstąpienia od umowy sprzedaży, a zamówienie może zostać anulowane.

4. Dodatkowe informacje:

4.1. Sklep zastrzega sobie prawo do zmiany dostępnych metod płatności oraz do wprowadzania czasowych promocji lub ograniczeń dotyczących wybranych sposobów płatności.

4.2. Aktualne informacje na temat dostępnych metod płatności oraz ewentualnych promocji są zawsze dostępne na stronie internetowej Sklepu.

 

§ 6
KOSZT, TERMIN I SPOSOBY DOSTAWY PRODUKTU

1. Koszty dostawy: Koszty dostawy Produktu są ustalane w trakcie składania Zamówienia i zależą od wybranego sposobu dostawy oraz formy płatności. Informacje o kosztach dostawy są dostępne w trakcie składania Zamówienia.

2. Termin dostawy: Termin dostawy Produktu składa się z czasu realizacji zamówienia oraz czasu dostawy przez przewoźnika:

2.1. Czas realizacji zamówienia: Czas realizacji zamówienia wynosi zazwyczaj do 24 godzin. W przypadku wydłużenia czasu realizacji, Sprzedawca poinformuje o tym Klienta.

2.2 Czas dostawy przez przewoźnika: Dostawa Produktu przez przewoźnika następuje w terminie deklarowanym przez przewoźnika, zazwyczaj od 1 do 2 dni roboczych (dostawa odbywa się wyłącznie w dni robocze, z wyłączeniem sobót, niedziel i świąt).

3. Sposoby dostawy:

3.1. Przesyłka kurierska: Zakupione w Sklepie Produkty są dostarczane za pośrednictwem firmy kurierskiej InPost lub innego przewoźnika wybranego przez Sprzedawcę.

3.2 Odbiór osobisty: Klient może odebrać Produkt osobiście po wcześniejszym uzgodnieniu telefonicznym lub mailowym ze Sprzedawcą.

4. Uszkodzenie przesyłki: W przypadku uszkodzenia Produktu podczas transportu, Klient powinien sporządzić protokół szkody w obecności kuriera oraz niezwłocznie poinformować o tym Sprzedawcę. Sprzedawca, po otrzymaniu protokołu szkody, nieodpłatnie dostarczy Klientowi nowy Produkt.

Uwagi:

- Powyższe terminy dostawy są orientacyjne i mogą ulec zmianie w zależności od dostępności Produktów, okoliczności niezależnych od Sprzedawcy (np. warunki atmosferyczne) lub w przypadku wystąpienia siły wyższej.

- W przypadku wyboru odbioru osobistego, Klient zostanie poinformowany o możliwości odbioru Produktu.

- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienia w dostawie wynikające z winy przewoźnika.

 

§ 7
REKLAMACJA PRODUKTU

1. Reklamacja z tytułu gwarancji.

1.1. Wszystkie Produkty oferowane w Sklepie są objęte gwarancją producenta i obowiązują na terenie całej Unii Europejskiej.

1.2. Okres gwarancji dla Produktów jest 2 letni.

1.3. Dokumentem uprawniającym do ochrony gwarancyjnej jest numer zamówienia z naszego sklepu www.ManufakturaChodzieska.pl albo dowód zakupu: paragon fiskalny lub faktura VAT (w wersji elektronicznej bądź papierowej)

1.4. Gwarancja nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień Kupującego wynikających z rękojmi za wady fizyczne lub prawne rzeczy sprzedanej, określonych w Kodeksie cywilnym.


2. Reklamacja z tytułu rękojmi.

2.1. Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy względem Klienta będącego Konsumentem, z tytułu rękojmi obejmującej wady fizyczne i prawne, są określone w ustawie Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. 2022 poz. 1360 t.j. ze zm.) oraz w ustawie o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (Dz.U. 2023 poz. 170 t.j. ze zm.).

2.2. Zawiadomienie o wadzie Produktu oraz zgłoszenie żądania można dokonać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: sklep@ManufakturaChodzieska.pl lub pisemnie na adres: Manufaktura Chodzieska, Os. Cechowe 27/28, 64-840 Budzyń.

2.3. W powyższym zawiadomieniu, w formie pisemnej lub elektronicznej, należy podać jak najwięcej informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaj i datę wystąpienia wady oraz dane kontaktowe. Podane informacje znacznie ułatwią i przyspieszą rozpatrzenie reklamacji.

2.4. W celu oceny wady fizycznej Produktu, należy przesłać wiadomość e-mail ze zdjęciem wady lub, w wyjątkowych sytuacjach, dostarczyć produkt na koszt Sprzedawcy na adres podany w pkt. 2.2.

2.5. Sprzedawca ustosunkuje się do żądania Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jego otrzymania.

2.6. W przypadku reklamacji Klienta będącego Konsumentem, nierozpatrzenie reklamacji w powyższym terminie oznacza, że Sprzedawca uznał reklamację za uzasadnioną. W związku z uzasadnioną reklamacją Klienta będącego Konsumentem, Sprzedawca pokrywa koszty odbioru, dostawy i wymiany Produktu na wolny od wad lub zwrotu zapłaconej ceny.

2.7. Odpowiedź na reklamację zostanie przekazana Konsumentowi na papierze lub innym trwałym nośniku (np. e-mail).

 

§ 8
PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY

1. Z zastrzeżeniem pkt 10 niniejszego paragrafu, Klient będący jednocześnie Konsumentem, który zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie w terminie 14 dni. Termin ten biegnie od dnia objęcia Produktu w posiadanie przez Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie udostępnionego przez Sklep oświadczenia o odstąpieniu od umowy. 

2. W razie odstąpienia od umowy, Umowa Sprzedaży jest uważana za niezawartą, a Konsument ma obowiązek zwrócić Produkt Sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze Produkt. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Produktu przed jego upływem.

3. W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedaży należy dokonać zwrotu Produktu na adres: Manufaktura Chodzieska, os. Cechowe 27/28, 64‑840 Budzyń.

4. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.

5. Z zastrzeżeniem pkt 6 oraz 8 niniejszego rozdziału Sprzedawca dokona zwrotu wszystkich dokonanych przez Konsumenta płatności związanych z Umową Sprzedaży, od której Konsument odstępuje, niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy, przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.

6. Sprzedawca jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi kosztów produktów oraz transportu jeśli takie wystąpiły w trakcie składania zamówienia.

7. Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze Produkt od Konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

8. Konsument odstępujący od Umowy Sprzedaży może odesłać produkty na własny koszt albo skorzystać z opcji bezpłatnej poprzez platformę wygodnezwroty.pl.

9. Termin czternastodniowy, w którym Konsument może odstąpić od umowy, liczy się od dnia w którym Konsument objął Produkt w posiadanie, a w przypadku usługi od dnia zawarcia umowy.

10. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w wypadku
Umowy Sprzedaży:

10.1 w której przedmiotem świadczenia jest wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,

10.2 w której przedmiotem świadczenia jest usługa, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po jego spełnieniu przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy.

11. Prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży przysługuje zarówno Sprzedawcy, jak i Klientowi (Konsumentowi), w przypadku niewykonania przez drugą stronę umowy swojego zobowiązania w terminie ściśle określonym.



§ 9
POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW (B2B)

1. Niniejszy paragraf zawiera postanowienia dotyczące wyłącznie Klientów niebędących Konsumentami, czyli Klientów dokonujących zakupów w ramach prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej lub zawodowej.

2. Prawo odstąpienia od umowy: Sprzedawcy przysługuje prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży zawartej z Klientem niebędącym Konsumentem w terminie 14 dni roboczych od dnia jej zawarcia. Odstąpienie od Umowy Sprzedaży w tym wypadku może nastąpić bez podania przyczyny i nie rodzi po stronie Klienta niebędącego Konsumentem żadnych roszczeń w stosunku do Sprzedawcy.

3. Sposoby płatności: Sprzedawca ma prawo ograniczyć w stosunku do Klientów niebędących Konsumentami dostępne sposoby płatności, w tym także może wymagać dokonania przedpłaty części lub całości ceny sprzedaży, niezależnie od wybranego przez Klienta sposobu płatności oraz faktu zawarcia Umowy Sprzedaży.

4. Obowiązki Klienta przy odbiorze: W przypadku dostarczenia Produktu przez przewoźnika, Klient niebędący Konsumentem jest zobowiązany do zbadania przesyłki w sposób zwyczajowo przyjęty dla tego rodzaju przesyłek. Jeśli stwierdzi ubytek lub uszkodzenie Produktu powstałe w trakcie transportu, musi podjąć niezbędne kroki w celu ustalenia odpowiedzialności przewoźnika.


5. Wypowiedzenie umowy o świadczenie Usługi Elektronicznej: Usługodawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej Klientowi niebędącemu Konsumentem ze skutkiem natychmiastowym i bez podania przyczyny, poprzez przesłanie stosownego oświadczenia o wypowiedzeniu.



§ 10
RODZAJ I ZAKRES USŁUG ELEKTRONICZNYCH

Usługodawca umożliwia za pośrednictwem Sklepu korzystanie z następujących Usług Elektronicznych:

1.1. Zawieranie Umów Sprzedaży Produktu: Usługobiorca może składać zamówienia na Produkty dostępne w Sklepie oraz zawierać Umowy Sprzedaży z Usługodawcą.

1.2. Prowadzenie Konta w Sklepie: Usługobiorca może założyć Konto w Sklepie, dzięki któremu zyska dostęp do historii zamówień, możliwość śledzenia statusu zamówienia, zarządzania danymi osobowymi oraz innymi funkcjonalnościami udostępnionymi przez Usługodawcę.

1.3. Korzystanie z Newslettera: Usługobiorca może zapisać się na Newsletter Sklepu, aby otrzymywać informacje o nowościach, promocjach i innych wydarzeniach związanych ze Sklepem.

1.4. Korzystanie z Czatu: Usługobiorca może kontaktować się z Usługodawcą za pośrednictwem Czatu dostępnego na stronie internetowej Sklepu, w celu uzyskania informacji lub pomocy.

1.5. Rezerwacja terminów konsultacji: Usługobiorca może rezerwować terminy konsultacji z Usługodawcą za pośrednictwem narzędzia Calendly, dostępnego na stronie internetowej Sklepu.

2. Świadczenie Usług Elektronicznych na rzecz Usługobiorców w Sklepie odbywa się na warunkach określonych w niniejszym Regulaminie.

3. Usługodawca zastrzega sobie prawo do zamieszczania na stronie internetowej Sklepu treści reklamowych dotyczących oferowanych Produktów lub Usług. Treści te stanowią integralną część Sklepu i prezentowanych w nim materiałów.


§ 11
WARUNKI ŚWIADCZENIA I ZAWIERANIA UMÓW O ŚWIADCZENIE USŁUG ELEKTRONICZNYCH

1. Świadczenie Usług Elektronicznych określonych w § 10 pkt 1 Regulaminu przez Usługodawcę jest nieodpłatne.

2. Okres na jaki umowa zostaje zawarta:

2.1. Umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na prowadzeniu Konta w Sklepie zawierana jest na czas nieoznaczony.
2.2. Umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na umożliwieniu złożenia Zamówienia w Sklepie zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą złożenia Zamówienia albo zaprzestania jego składania przez Usługobiorcę.
2.3. Umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na korzystaniu z Newslettera:
* Zawarcie umowy: Zawierana jest na czas nieoznaczony poprzez wypełnienie formularza na stronie Sklepu lub zaznaczenie pola podczas rejestracji Konta.
* Treść Newslettera: Usługodawca wysyła informacje handlowe o Produktach, promocjach, nowościach itp.
* Częstotliwość: Newsletter wysyłany jest nie częściej niż raz w tygodniu.
* Rezygnacja: Usługobiorca może zrezygnować w każdym czasie poprzez link w stopce, zmianę ustawień Konta lub kontakt ze Sprzedawcą.
* Zgoda marketingowa: Zapisując się, Usługobiorca wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych zgodnie z Polityką Prywatności.
2.4. Umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na korzystaniu z Czatu zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą zaprzestania korzystania z tej Usługi przez Usługobiorcę.

3. Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Usługodawca:

3.1. Komputer lub urządzenie mobilne z dostępem do Internetu.
3.2. Dostęp do poczty elektronicznej.
3.3. Aktualna wersja przeglądarki internetowej (np. Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Microsoft Edge).
3.4. Włączenie w przeglądarce internetowej obsługi plików cookies oraz Javascript.

4. Usługobiorca zobowiązany jest do:

4.1. Korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób zgodny z prawem, dobrymi obyczajami oraz niniejszym Regulaminem.
4.2. Poszanowania dóbr osobistych i praw własności intelektualnej osób trzecich.
4.3. Wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym.
4.4. Niedostarczania treści o charakterze bezprawnym (np. obraźliwych, naruszających prawa autorskie).

5. Rezerwacja terminów konsultacji:

5.1. Usługobiorca może dokonać rezerwacji terminu bezpłatnych konsultacji online poprzez wybór dogodnego terminu w kalendarzu dostępnym w narzędziu Calendly, zintegrowanym ze Sklepem Internetowym.
5.2. Rezerwacja terminu jest równoznaczna z zawarciem umowy o świadczenie usługi bezpłatnych konsultacji na odległość.
5.3. Usługodawca dołoży wszelkich starań, aby konsultacja odbyła się w zarezerwowanym terminie. W przypadku wystąpienia okoliczności uniemożliwiających realizację konsultacji w ustalonym terminie (np. choroba konsultanta, awaria systemu), Usługodawca niezwłocznie poinformuje o tym Usługobiorcę za pośrednictwem poczty elektronicznej lub telefonicznie (jeśli numer został podany) i zaproponuje inny dogodny termin.
5.4. Usługobiorca ma prawo odwołać rezerwację terminu konsultacji w dowolnym momencie. Odwołanie rezerwacji można dokonać poprzez link anulowania zawarty w wiadomości potwierdzającej rezerwację lub kontaktując się z Usługodawcą.

 

§ 12
REKLAMACJE ZWIĄZANE ZE ŚWIADCZENIEM USŁUG ELEKTRONICZNYCH

Reklamacje związane ze świadczeniem Usług Elektronicznych za pośrednictwem Sklepu Usługobiorca może składać:

- za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: sklep@ManufakturaChodzieska.pl

- pisemnie na adres: Manufaktura Chodzieska, os. Cechowe 27-28, 64-840 Budzyń.

Dodatkowe informacje:

W przypadku braku odpowiedzi Usługodawcy w terminie 14 dni, reklamację uznaje się za rozpatrzoną na korzyść Usługobiorcy.

Usługobiorca będący Konsumentem ma prawo do skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: https://uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php

 

§ 13
WARUNKI ROZWIĄZYWANIA UMÓW O ŚWIADCZENIE USŁUG ELEKTRONICZNYCH

Wypowiedzenie umowy o świadczenie Usługi Elektronicznej:

1.1. Umowy podlegające wypowiedzeniu: Wypowiedzeniu podlegają umowy o świadczenie Usługi Elektronicznej o charakterze ciągłym i bezterminowym (np. prowadzenie Konta).

1.2. Wypowiedzenie przez Usługobiorcę: Usługobiorca może wypowiedzieć umowę w każdym czasie bez podania przyczyny, ze skutkiem natychmiastowym. Wypowiedzenie wymaga przesłania stosownego oświadczenia drogą elektroniczną na adres: sklep@ManufakturaChodzieska.pl.

1.3. Wypowiedzenie przez Usługodawcę: Usługodawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej o charakterze ciągłym i bezterminowym w następujących przypadkach:

Poważne naruszenie Regulaminu przez Usługobiorcę: W szczególności dostarczanie treści o charakterze bezprawnym, pomimo wcześniejszego wezwania do zaprzestania naruszeń i wyznaczenia odpowiedniego terminu.

Długotrwała nieaktywność Usługobiorcy: Brak aktywności na Koncie przez okres dłuższy niż 12 miesięcy.

W przypadku wypowiedzenia przez Usługodawcę, umowa wygasa po upływie 14 dni od dnia doręczenia Usługobiorcy oświadczenia o wypowiedzeniu.

1.4. Skutki wypowiedzenia: Wypowiedzenie umowy prowadzi do ustania stosunku prawnego ze skutkiem na przyszłość. Usługodawca niezwłocznie usunie Konto Usługobiorcy oraz powiązane z nim dane, chyba że obowiązujące przepisy prawa wymagają ich dalszego przechowywania.

Rozwiązanie umowy za porozumieniem stron: Usługodawca i Usługobiorca mogą rozwiązać umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej w każdym czasie w drodze porozumienia stron.

Dodatkowe uwagi:

Okres wypowiedzenia: Wydłużenie okresu wypowiedzenia z 7 do 14 dni daje Usługobiorcy więcej czasu na ewentualne podjęcie działań naprawczych lub pobranie swoich danych.

Długotrwała nieaktywność: Dodano możliwość wypowiedzenia umowy przez Usługodawcę w przypadku długotrwałej nieaktywności Usługobiorcy, co jest powszechną praktyką w przypadku usług online.

Usuwanie danych po wypowiedzeniu: Dodano informację o usuwaniu danych Usługobiorcy po wypowiedzeniu umowy, z zastrzeżeniem obowiązujących przepisów prawa.



§ 14
WŁASNOŚĆ INTELEKTUALNA

Treści chronione: Wszystkie treści zamieszczone na stronie internetowej pod adresem www.ManufakturaChodzieska.pl, w tym nazwa Sklepu, wygląd graficzny, zdjęcia, logotypy, elementy grafiki, układ i kompozycja tych elementów (tzw. "layout"), znaki towarowe, korzystają z ochrony prawnoautorskiej i (z zastrzeżeniem elementów wykorzystywanych na zasadzie licencji lub dozwolonego użytku) są własnością KEPKA Spółka z o.o. wpisana do KRS pod numerem 0000950951, z siedzibą i adresem do doręczeń: Os. Cechowe 27/28, 64-840 Budzyń, NIP: 6070092269, REGON: 521147151.

Zakaz bezprawnego wykorzystania: Jakiekolwiek wykorzystanie przez kogokolwiek, bez uprzedniej wyraźnej pisemnej zgody KEPKA Spółka z o.o., któregokolwiek z elementów składających się na treść oraz zawartość strony www.ManufakturaChodzieska.pl, w tym ich kopiowanie, modyfikowanie, rozpowszechnianie, publiczne wyświetlanie, publiczne odtwarzanie, a także wykorzystywanie w celach komercyjnych, stanowi naruszenie praw autorskich przysługujących KEPKA Spółka z o.o. i skutkuje odpowiedzialnością cywilnoprawną oraz karną.

Odpowiedzialność za naruszenia: Użytkownik ponosi pełną odpowiedzialność za szkodę wyrządzoną KEPKA Spółka z o.o., będącą następstwem użycia jakiejkolwiek zawartości strony www.ManufakturaChodzieska.pl, w sposób sprzeczny z niniejszym regulaminem lub bez zgody KEPKA Spółka z o.o.

Prawa osób trzecich: Wszystkie nazwy handlowe, nazwy produktów, znaki towarowe oraz ich logo użyte na stronie internetowej Sklepu pod adresem www.ManufakturaChodzieska.pl należą do ich właścicieli i podlegają ochronie zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.

Materiały objęte ochroną: Wszelkie materiały, opisy, zdjęcia, filmy oraz inne treści prezentowane na stronie internetowej Sklepu pod adresem www.ManufakturaChodzieska.pl są objęte ochroną prawa autorskiego i nie mogą być wykorzystywane bez uprzedniej zgody KEPKA Spółka z o.o. lub odpowiedniego właściciela praw.



§ 15
DANE OSOBOWE

Administratorem danych osobowych klientów sklepu, zgodnie z postanowieniami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) jest KEPKA
SPÓŁKA z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą pod adresem Os. Cechowe 27/28, 64-840 Budzyń, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego - rejestru przedsiębiorców przez SĄD REJONOWY POZNAŃ - NOWE MIASTO I WILDA W POZNANIU, IX WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO, pod nr KRS 0000950951, NIP 6070092269, nr REGON 521147151, adres email: sklep@ManufakturaChodzieska.pl, telefon: 538 810 182


§ 16
POSTANOWIENIA KOŃCOWE

1. Umowy zawierane poprzez Sklep zawierane są zgodnie z prawem polskim.

2. W przypadku niezgodności jakiejkolwiek części Regulaminu z obowiązującym prawem, w miejsce zakwestionowanego przepisu Regulaminu zastosowanie mają właściwe przepisy prawa polskiego.

3. Wszelkie spory wynikłe z Umów Sprzedaży między Sklepem, a Konsumentami będą rozstrzygane w pierwszej kolejności na drodze negocjacji, z intencją polubownego zakończenia sporu, z uwzględnieniem ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich. Jeśli jednak nie byłoby to możliwe, lub też byłoby niesatysfakcjonujące dla którejkolwiek ze stron, spory będą rozstrzygane przez właściwy sąd powszechny, zgodnie z pkt 4 niniejszego paragrafu.

4. Sądowe rozstrzyganie sporów:

4.1. Ewentualne spory powstałe pomiędzy Usługodawcą, a Usługobiorcą (Klientem) będącym jednocześnie Konsumentem zostają poddane sądom właściwym zgodnie z przepisami kodeksu postępowania cywilnego z dnia 17 listopada 1964 r. (Dz. U. Nr 43, poz. 296 ze zm.).

4.2. Ewentualne spory powstałe pomiędzy Usługodawcą, a Usługobiorcą (Klientem) niebędącym jednocześnie Konsumentem zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Usługodawcy.

5. Klient będący Konsumentem ma również prawo do skorzystania z pozasądowych sposobów rozstrzygania sporów, w szczególności poprzez złożenie po zakończeniu postępowania reklamacyjnego wniosku o wszczęcie mediacji lub wniosku o rozpatrzenie sprawy przez sąd polubowny. Wniosek o rozpatrzenie sprawy przez sąd polubowny: Wniosek można pobrać ze strony internetowej pod adresem: http://spsk.wiih.org.pl/index.php?id=111&id2=109 Wykaz Stałych Polubownych Sądów Konsumenckich: Aktualny wykaz sądów działających przy Wojewódzkich Inspektoratach Inspekcji Handlowej znajduje się na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod adresem: https://uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php Konsument może skorzystać także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów. Pozasądowe dochodzenie roszczeń po zakończeniu postępowania reklamacyjnego jest bezpłatne.

6. Konsument w celu polubownego rozwiązania sporu może w szczególności złożyć skargę za pośrednictwem platformy internetowej ODR (Online Dispute Resolution), dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.





Dziękujemy za zapoznanie się z naszym regulaminem,

Zespół Manufaktury Chodzieskiej